مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد:
 
علی‌اکبر ابراهیمی، درباره برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، گفت: نمایشگاه چاپ، تابلوی توانمندی‌های صنعت چاپ و میدانگاه معرفی ظرفیت‌های فعالان و تولیدکنندگان این صنعت در کشور است.

علی‌ اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه نمایشگاه، تابلوی توانمندی‌های صنعت چاپ کشور به شمار می‌آید، گفت: این رویداد هرساله به‌عنوان آوردگاه هنرنمایی و جلوه‌گاه دستاوردهای صنعت چاپ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه توانسته است در طول سالیان مختلف میدان‌گاه بروز و ظهور عیار پنهان تولیدکنندگان صنعت چاپ باشد و امیدواریم این میدانگاه، هرساله پُررنگ‌تر از گذشته با هدف معرفی ظرفیت‌های فعالان صنعت چاپ کشور باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه این رویداد در تجربه بیست‌ونهم با تلاش دست‌اندرکاران و غرفه‌گذران توانسته موفق باشد، عنوان کرد: در این زمینه می‌توان با همکاری فعالان و تشکل‌های مختلف صنعت در حوزه‌های مختلف و حضور در رویدادهایی از این دست، زمینه را برای ارتقاء و رشد این صنعت فراهم کرد.

وی تاکید کرد: در اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تجربه‌های صاحب‌نظران همچنین شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ کشور با شناسایی و رصد چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان این حوزه، زمینه را برای رشد و توسعه این صنعت به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات فراهم کنیم.